Konfliktuskezelés​ Beszéljünk róla!

A konfliktusok forrása általában az a hozzáállás, hogy igaza csak egy valakinek lehet, a többi mind téved és hülye. Pont. A tévedést, hibázást nagyobb félelem övezi, mint bármi mást az életünkben, mert úgy érezzük, hogy akkor sebezhetővé, közröhej tárgyává válunk.A másik téves megközelítés, mellyel a mindennapjainkat éljük, hogy ha valamire szükségem van, akkor azt másokon keresztül érhetem csak el. Mintha azt gondolnánk, hogy a mi érdekeink csak mások érdekeinek félresöprésével lenne elérhető, pedig: “Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy saját egyéni érdekeink csak mindenki más érdekeinek figyelembevételével elégíthetők ki. (…) A párbeszéd az egyetlen mód a konfliktusok valódi elrendezésére.” (A XIV. Dalai Láma beszéde 2011-ben az EU Parlamentjében)

Kezeljük a konfliktust!

Egy kialakult helyzet megoldásának első lépcsője, ha tárgyilagosan felmérjük, hogy miként alakult ki a konfliktus. Célszerű egy kívülálló segítségét kérni, mert, különösen egy elharapózott konfliktus esetén, a résztvevőket az érzelmeik, saját érdekeik és egyéni konfliktuskezelési módszereik nagyon rossz irányba vihetik a megoldási kísérletet.

A második lépcsőfok a résztvevők felmérése. A legtöbb esetben nem is vagyunk tudatában annak, hogy mit teszünk konfliktushelyzetben, és csak ösztöneinket és érzelmeinket követve reagálunk és hozunk döntéseket. Sokszor nem vesszük figyelembe, hogy a különböző emberek különböző megoldásokat alkalmaznak konfliktusaik során, és már ez az eltérés okozhat súrlódásokat. Közhelyes példa, mikor egy párkapcsolatban az egyik fél beszélgetéssel, a másik magánnyal oldaná meg a helyzetet. Az egyiket a hallgatás, a másikat a téma állandó felhozatal fog az őrületbe kergetni.

A harmadik szint a megoldási módszerek megvizsgálása. Mindenkinek van személyes, egyéni konfliktuskezelési stílusa, mely bizonyos helyzetekben sikerrel jár, máskor viszont csak tovább ront a felek kapcsolatán. Szerencsére a stílus tanulható, finomítható, és át is alakítható új és hatékonyabb módszerek elsajátításával.

A mi módszerünk

A Benzaiten Tréning abban tud segíteni, hogy egy adott konfliktus során
nem csak annak jellemzőit, hanem a résztvevő felek tulajdonságait, erősségeit, problémamegoldó stílusát is feltérképezze, és am inél teljesebb képet átlátva támogassa a résztvevőket a megoldáshoz. Ezen kívül célunk, hogy ne csak egy konfliktus oldódjon meg tréningjeink által, hanem egy új hozzáállást kialakítva általánosságban fejlesszük a konfliktuskezelői készségeket, hogy a későbbiekben a segítségünk nélkül is megoldható legyen, ha konfrontációba kerülsz valakivel.

Jelentkezem konfliktuskezelésre!

Tréningünket elsősorban cégek, vállalatok dolgozóinak javasoljuk, ahol esetleg olyan munkahelyi konfliktus alakult ki, melyet egyedül nem tudnak megoldani. Természetesen egyéni tanácsadás keretén belül pedig bárkinek szolgálunk javaslatokkal! 

Ha úgy érzed ezek közül bármelyik is Rád illik,  akkor vedd fel velünk aKAPCSOLATot!

 0
Tovább

Hazudik az egész világ.... már ha ez igaz

A kutatások szerint naponta átlagosan 10-200 hazugsággal találjuk szembe magunkat. Bár nagy részük ártatlan, a másik megbántásának elkerülését célzó füllentés, néha azonban belefuthatunk komoly károkat okozó problémákba általuk. Éppen ezért célszerű tisztában lenni a hazugság nyelvi jeleivel, melyeket az alábbi rövid videó összegez.

Mit gondoltok, tényleg így hazudunk?
 

Ebből a kis videóból talán fényderül az igazságra:

 0
Tovább

A reggel egy új kezdet első pillanata

Nem gondolná az ember, hogy a reggeli rutin megtörésével mennyi jó dolgot adhat önmagának.

A reggel - függetlenül attól, hogy valaki inkább "pacsirta" vagy "bagoly" jellem - az egyik legfontosabb napszak.
Ekkor kezdődik minden és meghatározza egész napunkat.

Ha becsempészünk a reggeli napsugarakkal együtt az életünkben új rituálékat, akkor még könnyebben fogunk neki kezdeni a napi teendőknek és egyensúlyunk estig ki fog tartani.

1. Fontos, hogy egy kicsit korán keljünk, amíg nem kezdődik el reggeli sürgés-forgás. Ez a pillanat a Tied, így tudod fókuszálni magad az előtted álló kihívásokra. Ez segít elkerülni stresszt, a kapkodást és a szétszórtságot.

2. Vedd észre a szép dolgokat, légy hálás az életedért, szeretteidért!! Kezdd a napot szeretettel és megbocsátással és tedd ezt az életed részévé, rutinná. Ne a panaszok legyenek fontosak, hanem a pozitív dolgok, hiszen érjenek minket bármilyen nehézségek, ha jól figyelünk rájövünk, hogy mindig van miért hálásnak lenni!

A felkelés utáni első pár perc gondolatai kezdődjenek úgy, hogy "Köszönöm".

3. Merd meglepni magadat egy kis önmagaddal töltött idővel, nem kell rögtön pörögni. Szép nyugodtan szentelj figyelmet akár a kávéd illatára, a teád ízére, merengj el a hajnali színeken. Egyszerűen létezz csak pár percet!

 0
Tovább

Semmi stressz csak légy kreatív!

A kreatív gondolkodás és stresszel való megküzdés között szoros összefüggés van. Az élet területén felmerült feszültségek, a szorongás és a teljesítéskényszer, sokszor negatívan hat a kreatív gondolkodásra,de ha megtanuljuk más felé,valamilyen kreatív tevékenységhez csatolni ezeket a gondolatokat,akkor egyszerűbb lesz a megoldást találni a negatív stresszre.

Tudományos megfigyelések alapján a kutatók bebizonyították ( és nem a brit tudósokról van itt szó), hogy a kreatív elmék könnyebben feltalálják magukat az élet számtalan területén.

A következő néhány pont segíthet a stressz átalakításában:

1. A problémáktól való eltávolodás
Érdemes a döntések és a problémák megoldása előtt
elvonulni és több szemszögből megvizsgálni a lehetőségeket, a válaszokat.Tartsd távol magad te is egy kis időre a problémáidtól! Így elérheted, hogy utána más perspektívából lásd a megoldást, és könnyebben dolgozd föl a stresszes helyzeteket

2. Rendszeres testmozgás
A testmozgás fejleszti a fizikai és a szellemi aktivitást. 
A megoldhatatlan problémák esetében, sokszor az aktív testmozgás csodákra képes. Átlagosan 2 órás mérsékelt mozgás után a kreativitást és a az innovatív gondolkodás a mozgás hatására aktívabb lesz. Az agy az aerob mozgás következtében a fokozott oxigén dús vérellátás mellett, fokozott aktivitást ért el, ami a kreatív ötletekhez is jelentősen hozzájárulhat.
 

Persze mindenki a saját vérmérsékletének megfelelő mozgást válasszon.

3. A kreatív, és folyton megújuló gondolkodást azonban életkorunk, környezetünk, nagyban befolyásolja. Az idő haladtával egyes helyzetekben megszokásból cselekszünk és nehezebb kreatívan megoldást találni az új helyzetekre. Erre egy megoldás van: hogy hosszabb távon, a pozitív hozzáállás, a sok pozitív élmény, a szórakozva és élethosszig tartó tanulás, erősíti a kreatív gondolkodást és gyengíti a stressz negatív hatását.

 0
Tovább

Amit most gondolsz, holnapi életedet formálja

A buddhizmus szerint  nem  létezik különálló Isten vagy istenek,szerintük a tudat átformálásával érhetjük el a megvilágosodást és léphetünk ki az örök körforgásból.



Az életből és a halálból.
 

A buddhizmus tulajdonképpen a hinduizmus kérdéseire adja meg a választ.  A hinduizmus "énjéhez" képest a buddhizmus alapjaiban megrengető változást jelentett. A buddhizmus énje nem állandó , mint a hinduk átmanja,hanem változó. Olyan trágyakhoz és eseményekhez kötődik,amelyek maguk is folyamatosan változnak. 

Ez mutatja meg a lényeget is : a világ illúzió,minden változik semmi sem állandó.
 

A teljes élet megalkotásában ezt a meglátást a legjobb követni. Sikerünk vagy kudarcunk csak rajtunk áll,a buddhizmus szerint a karmánk hozza magával életfeladatunkat.

Hogy mi a rossz vagy a jó?

Erre a választ csak tetteinkben és cselekedeteinkben találhatjuk meg. 
 


 

Tibet vallási vezetője szerint :
 

"Végül felébred a vágy, hogy utat találjunk a békéhez, mert minden, ami él, boldogságra vágyik. Mind szeretné megnyerni saját legtisztább lényét." 
 

Itt meg egy kis animáció a fejlődésről és a változás befogadásáról. A boldogságról.


Ha érdekel a kisfilm itt nézheted meg:

https://vimeo.com/42842952

 0
Tovább

Benzaiten Tréning

blogavatar

„A valódi tudáshoz nincs rövid út”

Utolsó kommentek

Reblog